סיכום הכנס השנתי ה-18 

כמדי שנה מתקיים הכנס השנתי של העמותה בתקופת האביב. השנה בחרנו לקיים את הכנס באזור הדרום, כמחווה לתושבי הדרום אשר חוו ימים קשים והפגינו עמידה איתנה במהלך מבצע  “צוק איתן” בקיץ האחרון, בעת מדינה שלמה עוצרת נשימתה מחזיקה מעמד וחורקת שיניים עד יעבור זעם. הכנס התקיים במרכז  קק”ל בגילת  7 במאי 2015, ל”ג בעומר תשע”ה

בחלק הראשון של היום נערכו סיורים וסדנאות לבחירה במקביל במשתלת גילת ובחורשה המזמינה במקום.

פבלו צ’רנסקי, אגרונום ומנהל משתלת קק”ל גילתערך סיור במשתלה בדגש מצבי דחק בצמחים. את הסדנא “לאסוף את השברים” הנחו ניצה דהן ונועה סניפליסקי, מטפלות באמצעות גינון. זהבה אבן פז, אגרונומית ומטפלת באמצעות גינון הנחתה את הסדנה מגן דוד ירוק, מרפאה לצמחים ואת הסדנא מקום לדאגה –  יצירת מרחב טיפולי לביטוי והתמודדות עם טראומה ומשבר,  הנחתה  לינדה סלומון, מטפלת באמצעות  גינון ואמנות.

בחלקו השני של היום, שמענו הרצאה ותיאורי מקרה הנוגעים להתמודדות עם מצבי דחק.

“טראומה וטיפול במצבי איום בטחוני מתמשך”   –  עליזה בן יהודה, תואר שני בעבודה סוציאלית, מנהלת המרכז הטיפולי של חוסן והמחלקה לשירותים חברתיים  ומיכל הריס תואר שני בעבודה סוציאלית, מטפלת משפחתית זוגית.

“מעמוד ענן לצוק איתן”תאור מקרה מפי שאול ורדי, מטפל באמצעות גינון. טיפול באמצעות גינון בילד נפגע פעולות  איבה.

“כמו אשל חסון בעתות  סערה” – תאור מקרה מפי אביגיל מרקמן, מטפלת באמצעות גינון. על גינון טיפולי עם ותיקי הישוב  בעוטף עזה.

את היום חתמה מרצה אורחת –  שי גינות – אמנית צלמת, בוגרת החוג לפוטותרפיה,  אימא  של נעה, ילדה עם אוטיזם. שי העבירה הרצאה וסדנא – חופשית ברוחהתמודדות עם משבר באמצעות צילום

במהלך היום התקיימה כנדרש האסיפה הכללית השנתית של חברי העמותה, בה הודענו רשמית על הצטרפותם של שני חברים חדשים לוועד העמותה:  מיכל ברנע ויוני בראומן, נפרדנו מחברת הועד רותי שניידר והודינו ליו”ר היוצא עמוס הרץ על שנים של עשייה בהובלת העמותה. הכנס הופק השנה על ידי חברות וחבר הועד: אורלי גל-אור, אביגיל מרקמן, שאול ורדי וזוהר נהיר. המשתתפים בכנס קיבלו מתנה אשר הוכנה במיוחד ליום זה, סט תמונות של צילומי טבע להשראה, שיחה ופעילות במפגש הטיפולי (הפקה משותפת של זוהר וענבל נהיר). את הכנס הנחתה נטע רודברג ומספר המשתתפים בו היה כמאה.

הכנס תם בתחושה של התרוממות רוח – קיבלנו יותר משהענקנו, ויש שפע של רעיונות לארגז הכלים המקצועי שלנו ולקשרי עמיתים – עמותה להמשך הדרך.

 תקצירים בסדר אלפביתי:

חופשית ברוח –   הרצאה וסדנא, שי גינות

כמו אשל חסון בעתות  סערה תאור מקרה, אביגיל מרקמן

לאסוף את השברים –  סדנה, ניצה דהן ונועה סניפליסקי

מגן דוד ירוק  – מצגת של סילביה זיפמן מתוך הסדנה של  זהבה אבן פז

מעמוד ענן לצוק איתן – תאור מקרה, שאול ורדי

מקום לדאגה  – סדנה, לינדה סלומון

סיכום שנתי של פעילויות העמותה

מצגת האספה הכללית השנתית של העמותה

שי לחברי העמותה בהפקת זוהר וענבל נוהיר