נושא הפעילות | תה בר tea bar/ אורלי קלוט, ברברה אנדרס | |
מטרות הפעילות | קוגניטיביות: הכרות עם התה, שימושיו ודרך הכנתו, הכרות עם צמחי תבלין המשמשים לתה רגשיות: פיתוח מיומנויות הבעת רגשות (לגבי טעם, המצאת השם) מתן אפשרות בחירה וביטוי עצמי, מתן תחושת אחריות והישג מוטוריות: גירוי מערכת החושים, פיתוח מיומנויות של מוטוריקה עדינה, הבחנה בין צורות וגוון שונה בין העלים. חברתיות: שיתוף פעולה. |
|
מהלך הפעילות | פתיחה בהסבר על התה, מקורו ודרך הכנתו. יציאה לחיפוש עלי תה – כל ילד מקבל עלה ומחפש בגינה את הצמח ממנו הגיע (לימונית, לואיזה, רוזמרין, פלרגון, זוטא, מרווה, נענע) – קטיף מספר עלים (כ 5 ) או גזירתם. – שטיפת העלים היטב בקערות מים – טיפול בצמחים שזקוקים לכך (הפרדת רוזמרין מהגבעול וכו´) – הכנת תה בר -מיון הצמחים לצלוחיות השונות ועריכתן על השולחן ( השולחן ערוך אסתטית עם מפה ושלטים עם שמות הצמחים). – עוברים יחד על שמות הצמחים וכל ילד בוחר לו תערובת קסמים לתה ומכניס את צמחי התה והסוכר לספל שלו. – המדריכה מוסיפה מים חמים לכל ספל -הילדים מוסיפים מעט מים קרים מבקבוק ובחשים עם הכפית (הילדים אוהבים מאוד לבחוש וזה טוב לחגורת הכתפיים) -בזמן שמחכים שהתה יתקרר, כל ילד ממציא שם קסמים לתה שלו (תה דרקונים, גמדים, חורף …) – כל ילד מציג את תה הקסמים שלו ושותים יחד לרוויה. – ניתן לכבד ילדים אחרים בתה הקסמים שלהם. |
|
משך זמן הפעילות | הסבר כ 5 דקות. קטיף, שטיפה והכנת תה בר 10-15 דקות. סבב צמחים, הכנת תה אישי,הצגתו ושתייתו -15 דקות | |
הציוד הדרוש | מעט צמחי תבלין מהגינה לזיהוי, מגש, מספריים, סוכר חום, כפיות לסוכר, ספלים מחרסינה, קערות עם מים לשטיפה, קנקן וקומקום חשמלי, מפה, צלוחיות, שלטים עם שמות הצמחים ובקבוקי מים קטנים. | |
נושאים לשיחה | מפורט במהלך הפעילות. רעיונות נוספים: טעמים שונים בין אנשים שונים – על טעם ועל ריח אין להתווכח.. חשיבות הדמיון בחיים (המצאת השם לתה) התחושות של כל ילד במהלך הפעילות. |
|
פרטים נוספים | ניתן להתאים את הפעילות גם לקהלי יעד נוספים של מבוגרים, כיד הדמיון הטובה עליכם…
פעילוויות מקדימות: הכנת הציוד והמקום לפעילות. הפעילות מגיעה לאחר 2 פעילוויות בנושא צמחי תבלין שכוללות : סיור בעקבות החושים להכרת צמחי תבלין בגינה, שתילת צמחי תבלין נוספים, ייבוש תבלינים ועוד. ניתן להכין מגדיר צמחי תבלין לגן עם הילדים במסגרת הסיור. פעילוויות נוספות להמשך: |