נושא הפעילות גידול בצלי יקינטון עטופים בקערת מים/ ניצה דהן
מטרות הפעילות הפעילות מזמנת שימוש רב במוטוריקה עדינה המסתמכת על ידע וניסיון קודם. מאפשרת הרחבה והארכת משך הפעילות סביב שולחן ומאפשרת העלאת זכרונות אסוציאטיביים מנסיונם במטבח ובעבודות בית אחרות. כמו כן יש הזדמנות להתגייסות לעזרה הדדית כי הקשירה מצריכה שני זוגות ידיים. התוצר הסופי, מתפתח ומידי שבוע ניתן לראות את השינויים החלים עד הגיעו לפרח צבעוני, ריחני המתנשא לגובה ובר מישוש בשל היותו בשרני וקשה.
מהלך הפעילות 1. שיחה אודות היקינטון ושאר צמחי בצל ופקעת הרחבת מידע גיאובוטאני וסיפורים מידע אישי של החברים.
2. התבוננות ומישוש בצלים, עלי גפן שלכתיים לא יבשים וכוסיות עם “שתיל” יקינטון התייחסות למרקמים, גמישות צבעים וצורות.
3. הנחת 2 עלי גפן כשעלה אחד מחפה את השני כיריעה – מישטח ל”מילוי”
4. מוציאים בעדינות את בצל היקינטון מהכוסית עם האדמה ומניחים במרכז משטח העלים.
5. מכינים חוט רפיה באורך של כ- 1/2 מ´ בטווח הושטת יד, מקפלים את העלים ועוטפים את האדמה והבצל ובעזרת חבר צוות, קושרים סביב הבצל כך שהעלה מחפה על האדמה ורוב הבצל.
6. מניחים את הבצל העטוף בתוך קערה שקופה קטנה או בקערה גדולה ביחד עם עוד כמה יקינטונים יחד
7. ממלאים מים עד 1/2 גובה הבצל ומניחים במקום בולט, מואר אך מוגן לטיפול ומעקב המשך ההתפתחות.
משך זמן הפעילות כ- 40 דקות
הציוד הדרוש קערה שקופה גדולה או אישית כמספר המשתתפים. לכל משתתף:, 2עלי גפן שלכתיים גדולים לא יבשים שאינם נשברים גם לאחר קיפולם חוט רפיה טבעית באורך של כ- 1/2 מ´ כוסית עם שתיל יקינטון שהנץ ונבט. מזלף עם מים.
נושאים לשיחה בנוסף לנושאים הבוטאניים הפעילות מזמנת שיחה על מאכלים ממולאים, על מצבים בהם הזדמן להם לקשור. על העזרה שקבלו ושהתגייסו לתת לחברים והתחושות שהתעוררו. אך השיחה המרתקת ביותר הייתה השלכתית בעקבות התייחסות לעובדה שהגיאופיטים מצאו פתרון להתמודד עם התקופה הקשה ע”י אגירת מזון ומים מבעוד מועד ותרדמה עד לזמן המתאים. עודדתי את החברים לספר על מקרים שהם הכינו את עצמם ודחו פעילות לזמן המתאים או התעודדו שבמרה יגיע הזמן המתאים ויקרה או יוכלו לעשות את מה שייחלו לו.
פרטים נוספים פעילויות המשך, בנוסף לטיפול ומעקב, ניתן להרחיב בנושא פקעות ובצלים. הן של פרחים אחרים והן של צמחי מאכל. לגדל בבקבוק בצל הגינה, ראש שום, תפוח אדמה ובטטה, לגדל “שק תפוחי אדמה. כמו כן אפשר לגדל את אותם צמחים גם מזרעים ולעקוב אחר הנביטה והצמיחה האיטית. יותר ולהשוות. – לעקוב אחר מחזור חיים שלם.
קהל היעד אנשים בוגרים , מבוגרים וקשישים. וגם בעלי צרכים מיוחדים כגון עיוורים ולקויי ראייה ונכים קשים.