• סנן פעילויות

  • נושאי פעילויות

  • סוגי צמחים

  • קהלי יעד

  • סנן פעילויות

צנצנות ריבוי וגידול צמחי בית במים

ביסוס ידע גנני אודות חלקי הצמח, דרכי ריבוי. רצף מיומנויות ביצוע מדרכי ההיכרות עם הצמח ועד ההשרשה. משימה קלה, חומרים זמינים עם יכולת יישום עצמאי גם בבית עם סיכויי הצלחה גבוהים. מיומנויות מוטוריות: קשירת חוט, השחלת חרוזים.

לפרטי הפעילות »

המוציא כרובית מן הגינה!

פעילות גננית אישית וקבוצתית, התמצאות בגינה, התייחסות קוגניטיבית ורגשית לתהליך העשייה שלנו ולמה שהעשייה חוללה בגינה. שותפות בעבודת המטבח שימוש בכלים, שימור יכולות, וסיפוק – אכילה משותפת תוצאה לפעילות רב חושית

לפרטי הפעילות »

פעילות על עץ המשאלות

היפוך התייחסות לעצים ממטרד לעזרה בהתמצאות: כאנשים עיוורים ולקויי ראייה, העצים שבדרכם בדרך כלל הם מטרד שמא ייתקלו בהם בדרכם. אך עצים הם ייתרון, הם נטועים במקומם ויכולים לשמש רמז להתמצאות.
היכרות רב חושית: יציאה להיכרות עם עץ הברכיכיטון שלנו. מישוש הגזע החלק, חיפוש רמזים לחלקי העץ הגבוהים: ענפים, עלים ופירות הסרק כרגע עדיין אין פריחה, מעקב יאפשר להכיר גם את הפריחה בעתה.
עבודת מוטוריקה עדינה: השחלת שרוכים ללבבות
עבודה רגשית וחברתית על משאלות שהיינו רוצים שיתגשמו.

לפרטי הפעילות »

אזני המן מהגינה

חוויית מעקב אחר צמיחת הירקות בגינה, קטיף. אבחנה בין סוגי העלים: קייל, פאקצ’וי ומנגולד. מיומנויות חיתוך, מילוי והכנת אזני המן. שיחה רפלקטיבית – התייחסות רגשית וחברתית.

לפרטי הפעילות »

חגיגת שוקולד

מטרת העל בפעילויות מהסוג הזה מותאמת אוכלוסיה.
אוכלוסיה שאיבדה חלק ממאפייני החיים הוולונטריים כמו עצמאות, אוטונומיה, שליטה, תפקודי מוח וגוף, יכולת בחירה.
לאוכלוסיה כזאת מטרת העל לדעתי היא להזכיר את טעם החיים (להזכיר דרך הגוף והלב), לחגוג את החיים (בטעם ובכיף).
כל סיבה היא סיבה למסיבה בקבוצה של אנשים שחיים עם דמנציה בבית אבות ואוכלים כל הזמן אוכל של בית אבות…

מטרות נוספות: גירוי חושי, מוטוריקה עדינה, העלאת זכרונות, הגברת רגשות חיוביים.

לפרטי הפעילות »

זיתים מן הבוסתן

אבחנה,
פעילות מוטורית
העלאת זיכרון משנים קודמות היו מטרות הפעילות
כמובן גם הכנת זיתים כבושים במלח – תוצר בעבודה עצמית
חווית הצלחה – העלאת הדימוי העצמי בעיני העצמי ובעיני האחר.
הזדמנות למפגש חברתי סביב זיתים מתוצרת עצמית

לפרטי הפעילות »

סידור פרחי בר – קערת פסח אביבית

התייחסות רב חושית – לצבעים המרקמים והריחות. התייחסות קוגניטיבית – מידע אודות הצמחים העונה מחזור החיים הסביבה בה צמחו. התייחסות רגשית – לגבי הפריחה, מרחבי הטבע, זיכרון אישי וכו’. התייחסות מוטוריקה גסה ועדינה – טיול במרחב, קטיף ואסיף הפרחים וקשר יד עין – גזירה, ניקוב, השחלה, הנחה בכיוון הנכון בקערה. התייחסות אישית – חוויית הצלחה ותחושת לקיחת חלק בהכנות לחג.

לפרטי הפעילות »