You are currently viewing זרי כף יד ריחניים מפרחי הגינה. אביב בבית העיוור

זרי כף יד ריחניים מפרחי הגינה. אביב בבית העיוור

הכנת זרי כף יד ריחניים מפרחי הגינה, פעילות בבית העיוור

 מספרת ניצה דהן: האביב בגינת בית העיוור עוטף את הגינה בשלל מופעיו: הטופח הריחני מסמן ומזמין להתקרב וליהנות מהריח המבשם שמפיץ ומצבע פרחיו הסגולים עזים. גם פרחי הבר שזרענו בסתיו בתוך כדורי זרעים צובעים את הגינה. הציפורניות, הפרגים והחרציות. אם נטייל בשקט נוכל לשמוע את רחש מבקרי הפרחים ואת ציוץ הציפורים. ואכן טיילנו בגינה התרגשנו מיפעת האביב.  קטפנו צרורות של פרחים, נזכרנו כיצד זרענו והתפעלנו מהתוצאה.

עתה אנו ניגשים להכין זר פרחים בדרך קצת אחרת. לצורך כך צריך להכיר את כף היד ולשלוט באצבעות כך שנוכל לצרף ולסובב את הזר ולהוסיף כל פעם פרח נוסף ולבסוף ניתן לאחד את הפרחים בסרט או גומייה, לגזום את הגבעולים שיהיו באורך שווה ולהניחם באגרטל המתאים.

P1060375   P1060376   P1060374   P1060377

עכשיו מצטרפים לשמחת האביב גם חברים נוספים וגם תלמידים אורחים

P1060379   P1060380

יחד אנחנו שרים: שמחה רבה שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא!

שזירת פרחים בספוג כבר שזרנו פעמים רבות. זה קל יותר לעיוורים ולקויי ראייה כי שתי הידיים פנויות לעבוד ולזהות את המיקום

P10

ניצה דהן

מטפלת בגינון מוסמכת העמותה מנחה קבוצות גינון ומטפלת בגינון באנשים עיוורים ולקויי ראייה בבית העיוור הבאר שבע מאמינה שניתן למצוא דרך לכל אדם לממש את יכולתו לעיתים בעזרת עזרים מפצים. החיבור אל הטבע והעשייה הגננית מזמנת חוויות עוצמתיות של בריאת חיים ושל הצלחה והזדמנות לחלוק זאת עם חברים. במרחב הגינה ניתנת הזדמנות לראות, לחוות ולהבין בדרכים אחרות. פעילה בוועד העמותה ומשמשת כרכזת הוועדה להעשרה מקצועית. מדריכה סטודנטים במסגרת התמחות וקולטת סיורי הדרכה לסטודנטים לגינון טיפולי מהמכללות השונות ואחרים.