You are currently viewing תשע”ח אוקטובר 2017  “מעגלי טיפול בגינה”

תשע”ח אוקטובר 2017 “מעגלי טיפול בגינה”

הכנס השנתי ה-20, מעגלי טיפול בגינה, התקיים ברמת הנדיב יום שני 23.10.2017, ג חשוון תשע”ח. הכנס הוקדש למעגלי הטיפול השונים בגינה: הפרטני, הדיאדי והמשפחתי. במהלך היום נערכו סדנאות בגן, הוגשו תיאורי מקרה והרצאות. במסגרת הכנס נערכה כמדי שנה אסיפה כללית של העמותה. לתכנית הכנס

לפניכם רשמים, תקצירים ומצגות להנאתכם

היום נפתח במספר סדנאות בהנחיית מטפלים בגינות:

פנים רבות לילד עם ניצה דהן

נקודת מפגש עם אילה וייס

התבוננות במרחב הפנימי עם איתן פרבר

מבט הילד בתוך הגן, סיור עם אורית כשר

גינה נגישה עם קרן מלכיאל יצקר ועינת מתן שטרומצה

משחקי אדמה בהנחיית איתן שקד. רשמים הדס אייל

איתן שקדמשחקי אדמה

המפגש החל במעגל גדול בישיבה על מחצלת ובנגינה של איתן מכלי העשוי חומר שהכין בעצמו, הנגינה שלו יחד עם הנגינה של אחת ממשתתפות הכנס הכניסה אותנו לאווירה מיוחדת ומזמינה. איתן הסביר בפשטות איזה סוגי אדמות ניתנות לעבודה (כל סוגי האדמות למעט חול). קבוצה אחת החלה לכרות קרקע לעבודה מן הטבע, קבוצה נוספת פוררה אותה  בעזרת הידיים/רגליים עד לכדי קרקע מסוננת (ללא אבנים/מקלות וכיוצ”ב) ומפוררת.  במקביל איתן הציג בפנינו “כלי” מהפכני לגריסת נייר- בקבוק פלסטיק של 2 ליטר, עם פקק המשמש מכונת גריסה מיוחדת: לתוך הבקבוק יש להכניס 2-3 אבנים  קטנות שירסקו את הנייר,להוסיף כרבע בקבוק מים ולהכניס דפים לבנים אחד אחד- כשהם רטובים לתוך הבקבוק. את הנייר הגרוס מקבלים תוך שיקשוק מתמיד של בקבוק הפלסטיק- פעילות מהנה וקצבית לכל גיל.  לאחר שסיימנו לגרוס את הנייר- מרוקנים את תכולת הבקבוק לתוך קערה גדולה דיה והכנסת האדמה המפוררת- מתחילים ללוש את החומר ומוסיפים מעט מים בכל פעם עד לקבלת מרקם עיסתי, נעים ורך לעבודה.  כל משתתף עבד על חתיכת קרטון ובחר לעצב כרצונו את החומר המעורבב עם הנייר. סיבי הנייר הם אלה שמייצבים את החומר וכאשר החומר מתייבש מקנים לו קשיחות וחוזק- בכדי להכין פסלים/כלים עמידים למים- יש למשוח אותם בשמן, על מנת למנוע חדירה של מים. לסיכום- הסדנה הייתה מהנה, ידידותית וקלה לביצוע, איתן הציע הצעות מגוונות לפעילויות באדמה עם כל סוגי האוכלוסיות- ללא ספק הסדנה הייתה טעימה המעוררת השראה לעבודה ומשחק באדמה. מוזמנים לקריאה נוספת על משחקי אדמה ועבודתו של איתן שקד.

בשם הילד. מודל ה- DIR/Floor Time. הרצאתה של MS.c, ,ענת אופנהיים מרפאה בעיסוק

עקרונות והנחות היסוד של המודל ההתפתחותי המבוסס על התייחסות  לשלב ההתפתחותי של הילד ולא הגיל  הכרונולוגי, ומציג התערבות מתערב בגורם ,בבסיס הבעיה ולא בסימפטומים הנראים. תקציר ההרצאה באדיבות ענת אופנהיים.

בהמשך להרצאה זו שמענו תאורי מקרה מתחום הגינון הטיפולי מפי המטפלים בגינון: מורן חן “המסע של נח”, ארדית ביטמן “שנינו ביחד וכל אחד לחוד” ושאול ורדי “גינה מצמיחה הורות פוריה”

צומחים מן הגן, הרצאתה של בת אל מנשה-רוב

בהרצאה זו התוודענו לשימוש מבורך בגינון טיפולי בקרקע פוריה של חווה חקלאית. במקרה זה החווה לחינוך חקלאי ולימודי סביבה בהוד השרון. סיכום ההרצאה הוליד כתבה העתידה להתפרסם בגיליון אדם צומח הקרוב. הקדימו לקרוא כאן

אספת חברים

באספת חברים בכנס זה נתקיימו בחירות לועד העמותה. 8 מועמדים הגישו מועמדות והציגו עצמם במכתב שנשלך מראש לחברי העמותה. בבחירות שהתקיימו הפעם באופן חשאי ובפיקוח עו”ד יעל הדר זימן, נבחרו 7 חברים לועד העמותה. על פי תקנון העמותה בחירות לועד יש לקיים אחת לשנתיים. הבחירות הבאות תערכנה בכנס ה-22. נבחרי העמותה לשמש בתפקיד הועד (עפ”י סדר א-ב): אביגיל מרקמן, אורלי גל-אור, אילה וייס, הדס וינגרט אייל, מיכל ברנע, ניצה דהן ונטע רודברג.

במהלך האספה אושר הדווח הכספי 2016 אשר נערך ע”י רו”ח אבי מג’ר וכן אושר הדווח המילולי, להגשה לרשם העמותות.

ניצה דהן הציגה פעילות הועדה להעשרה מקצועית בשנה החולפת וכן תכניות לעתיד כפי שניתן לראות במצגת של ניצה.

במעמד האספה הכללית נמסרו תעודות הסמכה לחברי עמותה.