התבוננות בגינה ושיום מראות ותחושות מאת דבורה לוין

נושא הפעילות התבוננות בגינה ושיום מראות ותחושות מאת דבורה לוין
מטרות הפעילות חיבור לסביבה, חידוד חושי הראייה הריח והמישוש, חיבור לכאן ולעכשיו, מעודד שימוש בזכרון ובהקשרים לוגיים
מהלך הפעילות מתאים לכל עונות השנה, מומלץ מאוד באביב!
יוצאים למרחב הגינון הטיפולי ונותנים לקבוצה הנחייה של התבוננות ושיום של מה שהם רואים. הדגש אינו על נתינת השמות הנכונים לצמחים אלא תיאור של מה שרואים או מרגישים בכל אמצעי מילולי אפשרי. כל אחד עושה רשימה משלו, או שהמטפל/ מלווה/ מסייע רושם. בסוף מתכנסים ומקריאים את הרשימות, תוך כדי דיון, החלפת רשמים ודוגמאות לצמחים השונים.
משך זמן הפעילות 45 דקות
הציוד הדרוש כלי כתיבה ודפים
נושאים לשיחה לפני הפעילות: מדברים על העונה הנוכחית, מזג האויר וכל מה שעולה מנושא זה. אחר כך מדברים על כך שהכל חולף(יכול מאוד להיות שזה יעלה באופן טבעי בשיחה) להדגיש את החשיבות של התבוננות ממשית בסביבה. למה זה כדאי והאם אנו עושים את זה באופן טבעי. בזמן הסיבוב בין הצמחים השונים אפשר להשוות צמחים, לחשוב כל שמות, אולי שמות מומצאים. תפקידו של המטפל הוא להציע נקודות דרכם אפשר להתחבר למה שרואים, דרך ראייה מישוש השוואה ושיום(נתינת שם למראה)בסוף הפעילות אפשר לחבר שיר או פשוט לדבר על מה שראינו ואיך ההרגשה להתבונן לעומק בדברים.
פרטים נוספים הפעילות מתאימה לכל אוכלוסייה, אני התאמתי אותה לקבוצה של נשים בגילאי עשרים עד ארבעים עם מוגבלויות מוטוריות ופיסיות קשות. לחלקן גםבעיות בראייה ועל כן צריך להשתמש בעוד חושים. כמובן שאופי ההתבוננות יקבל גוונים שונים בהתאם לאופי הקבוצה המשתתפת. פעולת המשך – התבוננות בצמח אחד
תמונה מהפעילות IMGL0042