נושא הפעילות התבוננות בפרחים שיחה ויצירה / לאה ולודבסקי
מטרות הפעילות קוגניטיבית – הכרת חלקי הפרח, הכרה ושימוש במושגים- יופי, אסתטיקה, חושים, צבעוניות, רב גונית, ריח, מצב רוח, טבע, שלווה, אביב, מתנה.

חברתית- שמירה על חוקי שיח, עזרה הדדית ושיתוף פעולה, סבלנות וסובלנות.

רגשיות – התמודדות עם פתיחת נושאים רגשיים-שמחה, התרחבות הלב, אהבה, סבל (מחלה), עידוד, מוות.
העלאת הדימוי העצמי, פיתוח הבעה ויצירתיות, פיתוח גישה אופטימית וחיובית לסביבה ולזולת.

מוטוריקה עדינה – קואורדינציה בין הידיים, תיאום עין-יד.

מהלך הפעילות 1. כל ילד יבחר פרח ויתאר אותו מבלי לנקוב בשמו. שאר הילדים יתבקשו לזהות את הפרח לפי התאור שנתן הילד. הילד יגיד מדוע בחר בפרח הזה.

2. סיעור מוחות – מה מזכירה לי המילה פרח. הציפייה היא שהמושגים שהוזכרו במטרות הקוגניטיביות והרגשיות יעלו. אם לא – השיחה תנווט לכיוונים אלו. לדוגמא: אם תעלה האסוציאציה מתנה, נדבר על מי, למה ומתי נותנים פרחים במתנה. מה אנחנו מרגישים כאשר אנחנו נותנים מתנה. אם יעלה המושג אושר, נדבר על כך שכל אחד יכול להיות מאושר ממשהו אחר. פרחים בהקשר של בית חולים או בהקשר של ימי זיכרון יכולים לעורר פחדים וניתן לדבר על הדברים שמפחידים אותנו ומה עוזר לנו להתגבר על אותם פחדים. לעתים פרחים מתקשרים לבתי קברות ואז יהיה צורך לשוחח על חוויות מסביב למוות של אדם קרוב. אדום יכול להזכיר דם ואז יכולה להתעורר חרדה מפני פציעה.

3. העברת מידע על חלקי הפרח תוך שימוש בציור סכמטי של פרח. כל ילד יזהה חלקים אלו בפרח שבחר.

4.יצירה- כל ילד יבחר באחת מפעילויות היצירה הבאות: הכנת תמונה מפרחים מיובשים, גזירת תמונות של פרחים והכנת קולאז´, השלמה סימטרית של תמונה בה מצוירת מחצית של פרח החתוך לאורכו, הכנת פרחים מסול.

5. הקראת הסיפור פרח לב הזהב

משך זמן הפעילות שעה ועשרים דקות
הציוד הדרוש פרחים, תמונות, סיפור “פרח לב הזהב”
נושאים לשיחה שיחה על חשיבות הפרח כפי שבא לידי ביטוי בסיפור, מה אהבו ומה לא אהבו בפעילות, להגיד לפחות דבר טוב על אחד מילדי הקבוצה.
פרטים נוספים