סיכום הסיור

הסיור בגינה הטיפולית  בכפר הנוער נווה הדסה התקיים ביום ב' 8 במאי 2023  בין השעות 09:30-14.00

 את פנינו קבלה חברתנו דלית מדובר  לאחר מבוא קצר על המקום יחד עם מיכל כרמיאלי מנהלת השירות הסוציאלי

קיבלנו תמונה על המערך המורכב של הנוער בכפר.  כפי שציינו גם בהזמנה לסיור:

כפר הנוער נווה הדסה, בית חם ל 250 בני נוער בגילאי ז- י”ב, בנים ובנות. מרבית החניכים הינם עולים חדשים או בני עולים. מסגרת כפר הנוער הינה פנימייה כאשר החניכים יוצאים לבתיהם בסופי השבוע ונשארים בכפר סוף שבוע אחד בחודש.
הנחת היסוד היא שנערים ונערות אלו מסוגלים לשקם את עולמם הרגשי, לחוות הצלחה ולרכוש את הכלים, המיומנויות והביטחון העצמי אשר יעזרו להם להשתלב מחדש במרכז החברה הישראלית. על כן, כחלק מתהליכי התפתחות, למידה, עשייה וטיפול הוקם המשק החקלאי, אשר מורכב ממספר ענפים- משק חי, גידולי שדה, חממת תותים וחממות של צמחי נוי ותבלין ומתחם:  הגינון טיפולי. המשק מאפשר לחניכים לקחת יוזמה, לחשוב באופן יצירתי, ללמוד בצורה חווייתית תחום חדש ולהביע את עצמם בחופשיות תוך התנסות חדשה וייחודית בעבודת כפיים ומאמץ פיזי. הפעילות במשק מייצרת בקרב החניכים ערכי עבודה, אחווה, אכפתיות וחיבור לאדמה ולמדינה. אריק רכז המשק החקלאי  הוסיף אודות חממת גידולי הנוי, היקרות, הכרם לענבי יין וכוורות הדבורים שבהם הנערים מטפלים.

חלק לא מבוטל מהנוער הם עולים מאוקראינה שהגיעו בעקבות המלחמה. כך שבנוסף למורכבות הקליטה לארץ חדשה, עם אקלים, שפה ותרבות שונים לחלוטין חוו טראומה  המצריכה תמיכה רגשית ובניית חוסן נפשי, יחד עם גשר להורים שגם הם נמצאים בתהליכי קליטה ושיקום.

לכן המקום שם דגש על מתן כלים להתפתחות אישית, חברתית, פיתוח תחומי עניין ודימוי עצמי עם הרגלי עבודה, יוזמה כהכנה לחיים שמחוץ לכפר.  דרך העבודה במשק החקלאי ובגינון טיפולי בנוסף למסגרות הלימוד ואחזקת המקום כולו.
התרשמנו מהגינה הטיפולית –”סוד הגן הנעלם”. – גן הקסום – התחום בגדר בצורת מעגל עוטף המאפשר אינטימיות.  שער קשת עם צמחייה ירוקה מזמין פנימה כשהגדר מעוטרת בציורי דרקונים השומרים מכל רע. זוהי אחת היוזמות של קבוצת נערות מוכשרות. ערוגות אישיות, תוצרי נגרות, ועוד אלמנטים יצירתיים הם פרי יוזמה של הנערים בליווי הדרכה מקצועית בהתאם לצורך.

לאחר ארוחת שיתוף צמחונית התכנסנו לסדנא –  מזמינים את הציפורים לסוד הגן הנעלם.
סדנת יצירת ציפורים ובתי האכלה לציפורים מחומרי טבע.
סמדר חנן,   שהביאה את כלי העבודה צבעים הציוד האישי ובשיתוף עם עתליה גבע אספו חומרי טבע  ותכננו את הפעילות לקראת הסדנא. חלק גדול מהתוצרים, נתלו במרחב הקסום ואנו בטוחים כי נערי הכפר והציפורים ישמחו בהם. לא פחות מאיתנו.

תודה לדלית מדובר ולכל המארחים, לסמדר ולעתליה על הזכות לחוות את העבודה הברוכה ולצאת עם השראה והעשרה שאנו זקוקים להם לצמיחה המקצועית והאישית שלנו.

גינון טיפולי בכפר הנוער נווה הדסה
הזמנת הציפורים ל"סוד הגן הנעלם"

אנו שמחים להזמינך לסיור בגינה הטיפולית בכפר הנוער נווה הדסה

שיתקיים ביום שני
8.5.23
בין השעות 09:30 – 14:00

תכנית הסיור

9:30 – 10:00התכנסות והרשמה, במקום יוגש כיבוד קל.

10:00 – 10:30 • דברי פתיחה והסבר על הכפר ועל הגינה הטיפולית    דלית מדובר – מטפלת בגינון ומיכל כרמיאלי – מנהלת השירות הסוציאלי.

10:30 – 11:45 • סיור במשק החקלאי ובגינה הטיפולית –”סוד הגן הנעלם”.
במהלך הסיור נשמע על תהליך הקמת גן, נשמע מהם מהו סודו של הגן ועל הדרקונים השומרים על הסודות.

11:45 – 12:15 • ארוחת שיתוף צמחונית
יש להצטייד בכלי אוכל רב פעמיים אישיים

12:15 – 13:45 • סדנא – מזמינים את הציפורים לסוד הגן הנעלם
פעילות ליצירת ציפורים ובתי האכלה לציפורים מחומרי טבע.

13:45 – 14:15 •  שיחת סיכום

המשתתפים מתבקשים להישאר עד תום הסיור על מנת לכבד את המארחים ומארגני הסיור

לבירורים:

[email protected]
סמדר: 054-6270269
עתליה: 054-3031644

עלות:
חבר/ת עמותה: 40 ₪,
אורח/ת: 60 ₪

לאחר ההרשמה ישלח אליכם אישור הרשמה לסיור בו תמצאו קישור להצטרפות לקבוצת וואצאפ ייעודית.

ההרשמה תיסגר ב-  06.05.2023
או כשמכסת הנרשמים תתמלא
הסיור מותנה במספר הנרשמים

בציפייה לראותכם, הוועדה להעשרה מקצועית

שימו לב! חברי עמותה

הכנסו לאתר עם שם משתמש וסיסמה לפני ביצוע הרכישה על מנת להנות ממחיר חבר.

קצת על המקום:

כפר הנוער נווה הדסה, בית חם ל 250 בני נוער בגילאי ז- י”ב, בנים ובנות. מרבית החניכים הינם עולים חדשים או בני עולים. מסגרת כפר הנוער הינה פנימייה כאשר החניכים יוצאים לבתיהם בסופי השבוע ונשארים בכפר סוף שבוע אחד בחודש.
הנחת היסוד היא שנערים ונערות אלו מסוגלים לשקם את עולמם הרגשי, לחוות הצלחה ולרכוש את הכלים, המיומנויות והביטחון העצמי אשר יעזרו להם להשתלב מחדש במרכז החברה הישראלית. על כן, כחלק מתהליכי התפתחות, למידה, עשייה וטיפול הוקם המשק החקלאי, אשר מורכב ממספר ענפים- משק חי, גידולי שדה, חממת תותים וחממות של צמחי נוי ותבלין ומתחם:  הגינון טיפולי. המשק מאפשר לחניכים לקחת יוזמה, לחשוב באופן יצירתי, ללמוד בצורה חווייתית תחום חדש ולהביע את עצמם בחופשיות תוך התנסות חדשה וייחודית בעבודת כפיים ומאמץ פיזי. הפעילות במשק מייצרת בקרב החניכים ערכי עבודה, אחווה, אכפתיות וחיבור לאדמה ולמדינה.

מידע נוסף על המקום בקישור הבא לחצו כאן >

איך מגיעים:

נוהל ביטול השתתפות

  1. ניתן לבטל השתתפות בפעילות עד 3 ימים לפני המועד תמורת החזר כספי, מותנה בהעברת הודעה כתובה במייל למנהלי אתר העמותה
  2. סכום הזיכוי יהיה על פי החשבונית בהפחתת 5 ₪ דמי אשראי וטיפול, הזיכוי יועבר דרך כרטיס האשראי של הקונה.
  3. יש אפשרות נוספת לקבל זיכוי מלא (קרדיט) לשימוש ברכישה עתידית באתר.

אנו נעשה כל שביכולתנו כדי להשביע את רצונכם – חברי העמותה וידידיה, נשתדל בכל מאודנו לאפשר לכם לקחת חלק במגוון הפעילויות של העמותה ובאמצעות קניה נעימה ובטוחה.