סיכום הסיור

כיצד אינטואיציה, דימוי טיפולי אישי ואהבת העבודה באים לידי ביטוי במרחב הטיפולי

סיור המתבסס על למידת עמיתים – מתוך הגינון בטיפול, הוא תמיד מרגש, עוצמתי ובעל השראה מיידית לעבודה של חברי עמותת “אדם צומח”.
אך הביקור במעון בר דרור בכפר סבא – במרחב הטיפולי האקולוגי בו עובדת נורית רייסמן חברתנו, היה מעל ומעבר לכך.
הגענו למקום חי עשיר ומגוון העיניים לא שבעות מלבחון את הסביבה על כל פרטיה. האוזן לא שבעה מעוצמת השטף של הסבריה של נורית. אנו חשים כי הדימוי המקצועי – טיפולי הוא הציר המוביל את כל העשייה. הוא סוחף אחריו באהבה רבה את צוות המעון ואת המנהל שי ארני בין סיפור התפתחות המעון מחמאות רבות אך גם גישה ניהולית טיפולית האומרת שיש לאפשר לרקום חלום, להאמין בצדקתו ולשאוף להגשימו ואין עוצר. גם אם התקציבים דלים, אין לו זכות לחסום את החלום אלא לאפשר את הגשמתו בדרכים שנורית מצליחה לסלול בכוח האמונה שלה. וכך כולם יוצאים נשכרים.
נורית הכינה מצגת עשירה שהסיור שלאחר מכן חיזק מאד. התמונה בשקופית הפותחת הייתה של מטופל שגבו למצלמה ובכיס מכנסיו מבצבצים עלים. זו דוגמה להצלחה לדעתה. כי בשעות הפנאי וביוזמתו הוא אסף עלים שיאפשרו לו לעבוד למחרת. כי העבודה כל כך משמעותית בעיניו.
הדימוי הטיפולי שעיצבה כדרך עבודה הוא לאפשר עשייה מהנה רב חושית המתאימה לכל פרט. ליצור סביבה המאפשרת עצמאות ככל שהמטופל יוכל. רוב החומרים הם חומרי טבע ופריטי מחזור ולכן עלויות השימוש בהם אפסיות. מטרת העבודה היא עצם העשייה עצמה, יוצרת תחושה של חוויה.
המעון ירוק, ססגוני ובעל פינות רבות המזמינות לשהות, לשבת, להתבונן ולעבוד. מתחת לעצי ההדר שופעי הפרי, ליד המזרקה השכשכת, ליד הערוגות המוגבהות, מעבר לגדר מכלאת העיזים, ליד החלון המאפשר להאכיל אותם. ואולי בחלל פנימי ליד כלובי חיות המחמד הקטנות: התוכונים, הארנבונים, השרקנים והצבים. ליד בריכת הנוי המפכה, על הגשר שמעל הנחל, על מושבי הבטון, הספסלים והכורסאות. מסביב תלויים תוצרים, ספרים ומשחקי שולחן והרבה מכלים עם חומרים מזמינים. תחושה של כבוד באוויר.
ולא דיברנו על החממה. על הפינות האישיות ועמדות העבודה המזמינות.
את היום סיימנו בסדנה להכנת פעמוני רוח מבמבוק. סמדר חנן חברתנו הגדילה את היריעה והכינה מצגת מרתקת על הבמבוק, גידולו, על התרבות, האמונות והשימושים. על השולחן נפרשו חומרים, כלי עבודה ידניים וחשמליים. כל אחד כיד החופש והדמיון עיצב פעמון רוח יפיפה שאין שני לו.
בסיכום העלינו את החופש, את ההזמנה להעזה להשתמש במכשירים כגון משור, מקדחה ועוד. על הצורך בעבודת צוות ומתן זמן ראוי כדי לחוות הצלחה. שחרור האינטואיציה ושיתופי פעולה באו לידי ביטוי לא רק בדרכה הטיפולית של נורית אלא גם בסדנה שלנו. תודה לנורית ולכל הצוות שלה. וכבר מצפים להגיע למרחבי הגינון הטיפולי שלכם. נשמח לסייע ולבנות יחד יום מעשיר נוסף.
רשמים מהסיור למעון בר דרור 3.2.22 | רשמה: ניצה דהן

הגינה הטיפולית במעון בר-דרור

בראייה הוליסטית בין תעסוקה לפנאי, מילוי משמעות לעולמם של אנשים בעלי מוגבלויות

אנו שמחים להזמינך לסיור ראשון לשנת 2022

יום חמישי 03.02.2022
בין השעות 09:00-15.00  
כתובת: מעון בר-דרור, רחוב רופין 28 , כפר סבא

תכנית הסיור

09.00-09.30 • התכנסות והרשמה

09.30-10.15 • שי אירני – מנהל המעון, דברי פתיחה והסבר על המעון.
נורית  רייסמן – מטפלת בגינון, אודות תפיסת “אני מאמין” מתחם אקולוגי “חי צומח” דרכי עבודה הייחודיים במקום, על השימוש המיוחד בחומרי הטבע ככלי תעסוקתי וטיפולי והחיים לצד ובשילוב בעלי החיים במתחם.

11.30- 10.15 • סיור במרחב הגינה הטיפולית ומתחם בעלי החיים

13.00 – 11.30 • סדנת במבוק, בהנחיית סמדר חנן וניצה דהן

13.30 – 13:00 • ארוחת צהריים משותפת,  צמחונית, באחריות משתתפי הסיור.

הנכם מתבקשים להצטייד בכלי אוכל רב פעמיים.

14.30- 13:30 • שיחת סיכום על חשיבות מתן משמעות וסדר יום לחיי האדם – הדיירים, תובנות ויישומים לעבודה הטיפולית

המשתתפים מתבקשים להישאר עד תום הסיור על מנת לכבד את המארחים ומארגני הסיור

לבירורים:
[email protected]
סמדר חנן: 054-6270269
ניצה דהן: 052-2292504

עלות:
אורח 80 ש”ח,
חבר עמותה (2022) 50 ש”ח

בציפייה לראותכם,  הוועדה להעשרה מקצועית

נוהל קורונה

הכניסה למעון בהצגת תו ירוק

שימו לב! חברי עמותה

הכנסו לאתר עם שם משתמש וסיסמה לפני ביצוע הרכישה על מנת להנות ממחיר חבר.

קצת על המקום:

מעון בר דרור הינו מסגרת חוץ ביתית לדיירים בוגרים-מזדקנים המאובחנים ע”י האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית, במסגרת כ- 130 דיירים המחולקים ל-5 ביתנים ברחבי המעון ו- 2 שלוחות בקהילה. צוות המעון נותן מענה לדיירים בכל ימות השנה הן ברמת הטיפול היומיומי הבסיסי, דרך פעילויות הרווחה והפנאי ועד תעסוקות מקצועיות וטיפולים פרטניים. מתחם “חי – צומח” הינו חלק ממערך התעסוקות בוקר ושירותי הטיפול במעון.

איך מגיעים:

נוהל ביטול השתתפות

  1. ניתן לבטל השתתפות בפעילות עד 3 ימים לפני המועד תמורת החזר כספי, מותנה בהעברת הודעה כתובה במייל למנהלי אתר העמותה
  2. סכום הזיכוי יהיה על פי החשבונית בהפחתת 5 ₪ דמי אשראי וטיפול, הזיכוי יועבר דרך כרטיס האשראי של הקונה.
  3. יש אפשרות נוספת לקבל זיכוי מלא (קרדיט) לשימוש ברכישה עתידית באתר.

אנו נעשה כל שביכולתנו כדי להשביע את רצונכם – חברי העמותה וידידיה, נשתדל בכל מאודנו לאפשר לכם לקחת חלק במגוון הפעילויות של העמותה ובאמצעות קניה נעימה ובטוחה.