יצירת המשפחה שלי בחומרי טבע

מאת: אילת נוה

מטרות הפעילות

חיבור אל עצמי ולבני משפחתי באמצעי השלכתי (בני המשפחה מיוצגים בחומרי טבע).
יצירה אישית בחומרי טבע לביטוי עולמו הפנימי של המטופל.

מהלך הפעילות

הקדמה: מספרת  על יום המשפחה.
מחלקת לכל מטופל קרטון ביצוע שעליו פתקית: המשפחה שלי – שם המטופל.
מפזרת חומרי טבע למיניהם ליד כל מטופל.

מתארת את ההנחיה:

  • לעצב את חומרי הטבע על הדף בדמות המשפחה (לתפקוד הגבוה), הראתי דוגמא (ראו מצורפת). או
  • לסדר את חומרי הטבע על הדף כיד הדימיון (תפקוד בינוני -קשה לדמנטים לתפוס את המושגים המופשטים של סימליות). או
  • מי שלא יכל לעצב חומרי טבע על הדף, היה עסוק בתלישת עלים של גת (גדולים) והדס (קטנים)-תפקוד בינוני ונמוך.
  • לאחר ההנחיה מיד מתחילים לעבוד.
    עוברת בין אחד לשני, מחזקת, מפרגנת, מעודדת להמשך עבודה, מחליפה ווריציה של פעילות אם יש קושי (נותנת ענפים לתלוש עלים), מצלמת.
    רק מי שמבקש דבק נותנת.
    בסיום, עוברת אחד אחד ומבקשת שיספרו על היצירה, מצלמת כל דייר (בית אבות) את תהליך עבודתו ואת התוצר הסופי כדי לשלוח למשפחה.

    הציוד הדרוש

    קרטוני ביצוע.
    פתקאות עליהן כתוב: “המשפחה שלי-שם המטופל” מודבקות על קרטון הביצוע (נותן הכוונה למטרת הפעילות, גם אם היא נשכחת).
    טושים.
    דבק פלסטי.
    כוסיות קטנות בהן דבק פלסטי ומקלות פלסטיק כדי להרים דבק. לחלק למי שרוצה להדביק. לא חובה להדביק. פחות מתאים לתפקוד הבינוני-נמוך (מעלה את רמת הקושי של הפעילות).
    דוגמא מוכנה כדי להראות את התוצר הסופי להעלאת מוטיבציה והכוונה למטרה

    נושאים לשיחה

    דיברנו על כוחה של האומנות והיצירה לביטוי עצמי.
    דיברנו על הסימליות של חומרי הטבע שמייצגים דמויות, רגשות ומחשבות.

    הדיירות שיתפו ביצירות שלהן והיה מרתק ומרגש.
    תאור הדיירות ליצירות שלהן:


    דסקיות פקקי השעם הם הילדים שלי, הספלולים הם הנכדים.


    זו הבת שלי מצד אחד והבן בצד השני, אני באמצע. הנכדים מצד הבן  מתחתיו ומצד הבת מתחתיה.

    אני מרגישה בלאגן. והנה הבלאגן שלי.

    פרטים נוספים

    *בקבוצה שלי בבית האבות יש 15 אנשים (תפקוד גבוה, בינוני, נמוך)

    כתיבת תגובה

    תוכן העניינים
    יצירת המשפחה שלי בחומרי טבע