• סנן פעילויות

  • נושאי פעילויות

  • סוגי צמחים

  • קהלי יעד

  • סנן פעילויות

ערוגה קבוצתית, תמונות בתערוכה

הקמה משותפת של ערוגה מוגבהת, תוך הזדמנות לשיתוף פעולה, היכרות עם מיחזור חומרים בגינה, השתתפות בתהליך מובנה משלבים אשר מתקיים לאורך זמן. השתתפות חברי הקבוצה בכל השלבים כולל התכנון ואיסוף החומרים. יצירה קבוצתית משותפת אשר מקנה סיפוק, גאווה, שייכות, ציפייה לעתיד. היכולת להתבונן בכל נקודת זמן על מה שהיה ומה שיהיה ומה שיש עכשיו.

לפרטי הפעילות »

מטפסים משענות וקשרים בין אישים

להבין את מנגנוני הטיפוס של צמחים מטפסים, את הדרכים שלהם להשען על חפצים אחרים וכבדים על מנת לטפס.
לשוחח על המשמעות של התכונה- לטפס על מישהו או לחילופין להיות המשענת שלו.

לזהות בגינה צמחים מטפסים- לגזום אותם. לאסוף את תרמיליהם, לצלם אותם, להדלות אותם וכו’ – עבודות גנניות
לזרוע או לשתול צמחים מטפסים, לסדר תמיכה לצמחים שכבר נשתלו.

לפרטי הפעילות »

זיתים מן הבוסתן

אבחנה,
פעילות מוטורית
העלאת זיכרון משנים קודמות היו מטרות הפעילות
כמובן גם הכנת זיתים כבושים במלח – תוצר בעבודה עצמית
חווית הצלחה – העלאת הדימוי העצמי בעיני העצמי ובעיני האחר.
הזדמנות למפגש חברתי סביב זיתים מתוצרת עצמית

לפרטי הפעילות »

זורעים אחרי הגשם

מטרה לימודית קוגניטיבית : התייחסות לשינויי מזג האוויר והשלכותיהם על הסביבה – שינוי אחד המחולל שינויים רבים הן שינויים באדמה, במצב הצמחים הצומחים, העצים והשיחים, הגיאופיטים הממתינים באדמה, והזרעים הממתינים לתנאים המתאימים לנביטה. גם שינויים הקשורים לסביבה הפיזית והרגשית שלנו חברי הקבוצה
מטרה רגשית – שיתוף תחושות עם בוא הגשם ואודות מחולל שינוי אישי. מטרה רב חושית חילוץ הזרעים מהתרמיל וזיהוי הזרעים ע”י מישוש וע”י תחושת יובש קושי ורטיבות.
מטרה תנועתית יציאה לגינה והשלכת כדורי הזרעים לטווח קצר

לפרטי הפעילות »

הכנת כדורי זרעי פרחי בר

* התייחסות רב חושית – לזרעים גודל ומרקם. לרגבי האדמה
• התייחסות קוגניטיבית – מידע אודות הצמחים העונה מחזור החיים יתרונות הזריעה בגוש המאפשר הגנה על הזרעים העטופים בכל הצרכים עד הנביטה
• התייחסות רגשית – תחושת שחרור בזריעה בהשלכה אין צורך לכוון, להתכופף, להכין את הקרקע.
• התייחסות מוטוריקה גסה ועדינה – לישה ערבוב וכיור הכדורים. זריעה ע”י השלכת הכדורים
עידון השלכה למרחק של לא יותר ממטר או גלגול על פני הקרקע
• התייחסות אישית –העלאת זיכרון משנים קודמות

לפרטי הפעילות »